سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تب و تاب آریانی

نظر خواننده ماکان بند درباره گروه آریان رو در لینک زیر ببینید

https://www.aparat.com/v/Ecqhr

ویدیوی کامل مصاحبه رو اینجا ببیند

***

همچنین سایت موسیقی ما گزارشی تهیه کرده درباره برگزاری کنسرت هنرمندان خارجی در ایران

در این گزارش با رضا صادقی، علی پهلوان، رامین صدیقی، محسن رجب‌پور و رامین بهنا مصاحبه کردند

صحبت‌های علی پهلوان و محسن رجب‌پور درباره همکاری با کریس دی برگ و عدم برگزاری کنسرت مشترک رو در ویدیوی زیر می‌تونید ببینید:

چرا کنسرت گروه آریان و کریس دی برگ برگزار نشد؟

ویدیوی کامل گزارش رو میتونید اینجا ببینید

 

با آرزوی موفقیت برای همه هنرمندان عزیز

***

مصاحبه علیرضا طباطبایی درباره پخش آهنگ گروه آریان در ورزشگاه جام جهانی

علیرضا طباطبایی

 مصاحبه جدید علی پهلوان با سایت موسیقی پارس

***

تدریس ویلون توسط سیامک خواهانی نوازنده گروه آریان:

تدریس ویولن

***

اینستاگرام اعضای گروه آریان:

علی پهلوان
پیام صالحی
علیرضا طباطبایی
برزویه بدیهی
سیامک خواهانی
شراره فرنژاد
ساناز کاشمری

***

عکس‌های امیر مطلق از آخرین کنسرت گروه آریان - آبان 91 تهران:

لینک 1 - لینک 2 - لینک 3

arian

***


10 سال از انتشار آلبوم چهارم گروه آریان «بی تو باتو» گذشت

دانلود قانونی آلبوم بی تو با تو

گروه آریان

***

کریس دی برگ و گروه آریان در قطعه سوم این آلبوم "نوری تا ابدیت (دوستت دارم)" همکاری مشترک داشتند که موزیک ویدیوی آن هم منتشر شد. همچنین کریس دی برگ خرداد 87 و مدت کمی بعد از انتشار آلبوم به تهران اومد و در یک کنفرانس خبری گفت که قصد دارد در ایران کنسرتی مشترک با آریان برگزار کند اما متاسفانه این کنسرت هرگز برگزار نشد....

گزارش خبرگزاری رویترز از حضور کریس دی برگ در ایران


***

اما به مناسبت 10 سالگی این آلبوم داستان تولد ترانه "کی به جز من" که بنظرمن یکی از زیباترین ترانه‌های آریانه رو براتون میذارم:

این متن در مجله ترانه ماه و از قول نینف امیرخاص (ترانه‌سرای این قطعه) منتشر شده است:

کی به جز من - گروه آریان

وارث تموم دلتنگیاتم...

داستان «کی به جز من؟» حدودا برمی گردد به دو سال پیش!

آن روزها سوژه ای به ذهنم رسیده بود با این موضوع که عاشقی، سنگ صبوری دارد و برای او درد دل می کند و از عشق های شکست خورده خود برای او می گوید در حالی که خبر ندارد که خود سنگ صبور عاشق اوست ولی هیچ وقت این موضوع را به زبان نیاورده و براساس این داستان شروع به گفتن ترانه کردم. در همان روزها آهنگی شنیدم که از کلمه هم گریه استفاده شده بود، این کلمه تأثیر زیادی روی من گذاشت و تصمیم به استفاده کردن از آن در شعر «کی به جز من» گرفتم البته چندین کلمه هم خانواده مثل «هم اندوه» و «هم سوز» هم ساختم. متن اول شعر حالتی از گلایه سنگ صبور به معشوق خود است و از خودخواهی و غرور او می گوید و از آدم های زیادی که اطراف معشوق بودند ولی او را رها کرده اند و حالا معشوق تنها مانده. در شاه بیت شعر سنگ صبور به شوق خود اشاره می کند و به او می گوید که غیر از من کسی نیست که هم گریه او شود و در نهایت سنگ صبور است که برای معشوق می ماند. در قسمت دوم شعر از همان کلمات استفاده کردم و بیت اهم گریه، هم اندوه و هم سوزوهم غصه ی غصه های هر روز» را گفتم. بعد از این بیت داستان به اوج خود می رسد و معشوق مثل همیشه در پایان به بی تفاوتی از طرف مقابل خود می رسید و در نهایت بازی می خورد و سنگ صبور هم گریه او می شد. راز اصلی داستان اینجا بود که گریه های سنگ صبور برای درد دلهای معشوق نبود بلکه برای روزهایی بود که خود عاشق شده بود. وقتی که شعر تکمیل شد آهنگ آن از قبل در ذهنم نقش بسته بود حتی قسمت هایی که باید توسط على خوانده می شد و قسمت هایی که باید بیام اجرا می کرد هم توی ذهنم بود.ریتم اهنگ ریتمی شبیه رگه» بود ولی چون این ریتم بسیار قدیمی بود با هم فکری با علی تصمیم به استفاده از ریتم (Massary) گرفتیم.

ریتمی ساده و خلوت به طوری که یکی از معدود آهنگ های آریان است که در آن از گیتار و ویولن استفاده نشده است. ملودی آن هم به سرعت با همکاری با علی پهلوان روی ترانه گذاشته شد و آهنگ آماده ضبط گردید. آهنگ کی به جز من؟» جزو کارهایی بود که به سرعت ضبط شد و همه بچه های گروه با آن به خوبی ارتباط برقرار کردند، این آهنگ و اجرای آن پاسخی به منتقدانی بود که عقیده داشتند آریان فقط مثبت و شاد می خواند و از آهنگ های غم آلود و منفی استفاده نمی کند.

 

اینم عکس صفحه مجله. زوم کنید میتونید متن رو بخونید:

گروه آریان

 

 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/5/1 توسط بی تو با تو بودن شده شب و روزم...
درباره وبلاگ

بی تو با تو بودن شده شب و روزم...
نبودی ببینی دلی که میگفتی سرد شده، حتی واسه بدقولی هات تنگ شده. منی که میگفتم بی تو شبم پر ترانه ست، پس چرا دلم پی یه آلبوم دوباره ست.
hamisheariani@yahoo.com
bahar 20

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس